13 Mayıs 2009 Çarşamba

Kopartma Kurabiye


Bir kurabiyenin tadı bu kadar mı güzel olur?
Bir kurabiyeyi her yiyen bu kadar mı çok beğenir?
Bir kurabiyeyi yapan bu kadar mı lezzetli yapar?:)

Kopartma Kurabiye için bu sorunların hepsinin cevabı EVET!

Şimdiye kadar yaptığım en lezzetli kurabiye ve istisnasız her yiyenin beğendiği bir kurabiye.

Tarifini bir ikram yapacağım zaman kurcalamayı pek sevdiğim Sofra dergisinin Ocak-2005 sayısından almıştım. Bir yıldır hemen her misafirime yaptığım gibi, kendisi artık eşimle araba ile çıktığımız seyahatlerimizin vazgeçilmez yolluğu oldu:)

Geçen hafta eşimle hem Hazerfan Uçurtma olarak hem de Martı Uçurtma Klubünün birer üyesi olarak davetli olduğumuz, Anadolu Üniversitesinin düzenlediği Eskişehirdeki Bahar Şenliğine gitmiştik. Bende yolluk olarak Kopartma Kurabiyesinden yaptım. Tam evden çıkmak üzereydim ki kapı çaldı. Bursa Nestle'den biri kız, biri erkek iki genç Nestle Suyun tanıtımı için geldiklerini söylediler. Onlarla ayak üstü sohbet ettikten sonra, giderken onlara birer tane kurabiye ikram ettim.
Onları uğurlamamın üzerinden iki dakika geçmeden kapı yine çalındı, az önceki gençler yeniden gelmişlerdi. Ellerinde yarısı ısırılmış kurabiyeler, "şey afedersiniz ama bu hayatımızda yediğimiz en güzel kurabiye, ayıp olmazsa tarifini alabilir miyiz lütfen" dediler:)) Bende mest olmuş bir şekilde hemen onlara tarifi verdim:)

Eskişehirdeki Uçurtma festivalinde ise, Martı Uçurtma Klubündeki arkadaşlarımıza da bu kurabiyeden ikram etmiştim. Oradaki arkadaşlarımızdan birinin 3 yaşındaki kızı verdiğim kurabiyeyi yedikten sonra bir tane daha istedi. Bende kurabiyelerden birini peçeteye sararak onun eline verdim. Öbür eline de vermek için bir tane daha hazırladım ancak bana bir türlü arkasında tuttuğu elini vermedi. Elini ver bir tane daha vereyim diyorum, vermiyor. İstemiyor musun başka diyorum, istiyorum diyor. Uzun uğraşlardan sonra arkadaki elini bana gösterdi, bir de ne göreyim:) Meğerse, O da kurabiyenin yarısını yemiş, çok beğenmiş ve bir daha isteyebilmek için de bitti numarası yapıp, yarım kurabiyeyi arkasına saklamış:) Hani olur da elindekini görürsem, ona başka kurabiye vermem diye:))

İşte Kurabiyemizin Tarifi;

3 yumurta
125 gr tereyağı
1,5 su bardağı tozşeker
5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

1 çay bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı kuru dut
1 çay bardağı ince çekilmiş fındık
1 çay bardağı damla çikolata

Yumurta, oda sıcaklığında tereyağı ve tozşekeri karıştırın.
Kuru üzüm ve kuru dutu yıkayığ tekrar kurutun.
Un, vanilya, kabartma tozunu karışıma ekleyin.
Kuru üzüm, kuru dut, fındık ve çikolatayı da ekleyin.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, şekil vermeden yağlanmış fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında pişirin.
Afiyet Olsun...

Bu arada, tereyağı kullanmak istemeyenler olabilir diye söylememde yarar var. Bu tarifin orjinalinde tereyağı yerine margarin kullanılmış. Ancak ben sağlığa zararlı olduğu için mutfağımda margarin kullanmıyorum. Bütün margarinli tarifleri de ya ölçüsü oranında tereyağı koyarak yada tereyağı ve ayçiçek yağını karıştırarak yapıyorum.

Bu tariften aşağı yukarı 28-30 tane kurabiye çıkıyor. Arzu ederseniz, kuru üzüm ve dut yerine istediğiniz başka kurumeyveleri de ilave edebilirsiniz. Mesela ben geçenlerde, evde kuru üzüm olmadığı için, kuru kayısı kullandım, tadı yine harika oldu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder