2 Mayıs 2009 Cumartesi

Boncuklu Pastalar

Şeker hamuruyla tanıştıktan sonra kendimi şeker hamuruyla ilgili birşeyler yapmaya çok istekli buldum:) Sanki mutfakla uğraşmayı çok az seviyormuşum gibi:) Bu yazıda yayınlamak istediğim ilk çalışmalarımdan olan iki boncuklu pasta var. Biri şeker boncuklu, öbürü nazar boncuklu :)

İlk çalışmalarım amatörce olsa da, ilk tecrübelerimi oluşturduğu için benim için çok anlamlı... O yüzden bunları sizlerle de paylaşmak istiyorum. Aslında bunları sizinle paylaşmamın bir nedeni de benim gibi yeni başlayanların birbirinden güzel ve kusursuz pastaları gördüklerinde, onlar gibi mükemmel pastalar yapamayacaklarını düşünüp morallerini bozmamaları ve büyük işleri daha iyi yapabilmeye giden yolun, küçük isleri yapmaktan geçtiğini unutmamaları...



Yukarıdaki pastayı yaklaşık bir yıl önce, bir akşam iş çıkışı kayınvalidemin doğumgünü için yapmıştım. Gümüş renkli boncuklarla çok güzel bir pasta yapmayı hayal ederken, yaptığım hiçbir şeklin istediğim gibi olmaması neticesinde, çiçeklerle süslenmis sade bir pasta oldu. Boncuğu da en sonunda çiceklerin ortasına koyuverdim:)

Bu resimdeki boncukları bulmak için çok uğraştım. Gıda çarşısına gidecek kadar vaktim yoktu ve işyerime yakın olan kemeraltındaki neredeyse bütün dükkanlara girip çıktım:) En sonunda bir pastaneye sormak fikri aklıma geldi ve Çankaya'daki Kale Pastanesinin vitrininde şeker hamurlu pasta modelleri görünce oraya girip, gümüş boncuklardan nasıl temin edebileceğimi sordum. Oradaki karadenizli amcam ne kadar lazım diye sordu, bende bir avuç lazım deyince, biz verelim işin görülsün dedi ve parasını bile almadan bana bir avuç şekerli gümüş boncuk hediye etti. Bende oradan mutlu ve mesut bir şekilde ayrıldıktan sonra ertesi gün teşekkür etmek için yaptığım pastanın resmini ona gösterdim:) Bu arada gümüş boncuklardan, yakın zamanda Gıda Çarşısından bolca temin ettim:)

Aşağıdaki pasta da kayınvalidemin pastasından kısa bir süre sonra görümceme yaptığım doğum günü pastası. Kendisi nazar boncuğunu çok sevdiği için, ona üzeri şeker hamuru ile kaplanmış pastaya, krem şanti ile nazar boncuğu şekli yaparak kolay ama görünümünün çok hoş olduğunu düşündüğüm bir pasta hazırladım.



Ancak nazar boncuğunu yaparken, lacivert yerine mavi gıda boyası kullandığım için, pastanın üzerindeki şeklin nazar boncuğu olduğunu doğumgünü sahibi çok zor anladı:( Bende bir daha nazar boncuklu pasta yapacak olursam, nazar boncuğunu mavi yerine mutlaka lacivert ile renklendirmem gerektiğini aklımın bir köşesine yazmış oldum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder