27 Mayıs 2009 Çarşamba

1 yaş pastası



Bu pastayı kuzenimin oğlu için yapmıştım.
Pasta hakkında siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama benim için master çalışması çapında bir pasta idi:)

Bir kaç zaman önce, Kuzenim beni arayıp da, iki hafta sonra kutlayacakları oğlunun doğumgünü için bir pasta sipariş etmek istediğini söylediğinde, hem şaşırmış, hem de çok sevinmiştim. Ancak nasıl bir pasta istediklerini sorduğumda sen karar ver demeselerdi herşey çok daha kolay olacaktı:)

Çünkü doğumgününe en uygun olan pastayı bulmak için çok düşünmeli ve bu zor kararı yalnız vermeliydim:( Tabii ben bu kararı yalnız vermedim:) İlk elemelerimi yaptıktan sonra, beğendiğim birkaç modeli Doğumgünü sahibi hariç, bütün eş ve dostlarıma danışarak fikir aldım. Bu noktada en çok, sevgili ablamın fikirlerinden yararlandığımı söylemeliyim.
Zira özellikle, arabalı bir pasta mı yoksa 1 şeklinde pasta mı yapmalı sorusuna en güzel cevabı ablam verdi. Dedi ki; "Ablacım, bir erkek çocuğunun herhangi bir doğum gününde arabalı pasta yapabilirsin. Ancak bu çocuk hayatında bir kere "1" yaşında olacak. "1" şeklindeki bir pastayı o çocuğun hayatının hiçbir döneminde bir daha yapamazsın... "

Bu güzel öğütten sonra bende başladım "1" şeklindeki pastaları araştırmaya:)

Sonunda bir sitede bu modeli aldığım, harika bir pastaya rastladım. Orjinal sitedeki pasta çok daha güzel olduğunu söylemeliyim. Ancak benim pastamın da özel bir esprisi var:) O da uçurtma imalatçısı olduğumuz için, gökyüzü temasının işlendiği bu pastanın üzerine bir de uçurtma yerleştirilmesi:) Zaten pastayı görenler uçurtma olmasaydı şaşırırdık dediler:)

Pastadaki şirin Ucak...


Yapamayacağım diye çok korktuğum, ancak youtube'daki videolar sayesinde, yapmakta hiç zorlanmadığım şirin bebek...


Bu pastayı yapmaya teslim tarihinden tam üç gün önce başladım. İlk gece pastanın pandispanyasını pişirip, pastanın üzerindeki uçak, bebek, uçurtma ve balon figürlerini yaptım. İkinci gece, A4 boyutundan biraz daha büyük hazırladığım "1" şeklindeki kalıp ile pastanın kekini "1" şeklinde kesip, içine krema, kremşanti, muz ve antepfıstıklı çukulatalı karışımdan oluşan iç malzemesini yerleştirdim.
Daha sonra kekin üzerini ince bir tabaka krem şanti ile kaplayarak bir gece buzdolabında beklettim. Üçüncü gece ise, pastayı şeker hamuru ile kaplayıp, üzerindeki figürleri yerleştirip, bulut ve diğer süslemelerini yaptım.

Bu vesile ile bana isim yazma ve bulut yapımı konusunda desteğini esirgemeyen Sevgili Eşime de tekrar teşekkür ediyorum. Onun o güzel yazısı olmasaydı, pastanın ön yüzeyindeki yazı eminim çok kötü görünecekti zira benim yazım ilkokuldan beri berbattır:)

Ve doğumgünü gelip çattığında, elimde pasta doğumgününe doğru yol alırken, çıkardığım işten kendi adıma çok memnundum ama beğenmezlerse diye de biraz endvşeliydim. Ne zaman ki kuzenim; "Güzel bir pasta yapacağını tahmin ediyordum ama bu kadar güzelini beklemiyordum" dedi; işte o zaman bütün endişelerimin yerini tarifsiz bir mutluluk aldı:)

Bu çalışma ile, insanların özel anlarında onları memnun ve mutlu görmenin ne kadar güzel olduğu duygusunu bir kez daha yaşamış oldum...
Bu pastanın siparişinden, yapımına kadar gerek fikren gerekse fiilen emeği geçen herkese çok teşekkür ederim...

Ve doğumgünü çocuğuna da "bir" ömür boyu mutlulular dilerim...

1 yorum:

  1. :)) bende izmirliyim ve bu pastanın bi eşinide ilk siparişim olarak yaptım .... sevgiyle...
    http://shebnnem.blogspot.com/

    YanıtlaSil