25 Mayıs 2009 Pazartesi

Çiçekli Pasta

Ankaradan çok sevdiğim bir arkadaşım, ziyaretime gelmek istediğini söyleyince, güzel insanlara güzel ikramlar yapmak gerekir diye düşünerek, beni bir panik aldı ki sormayın:)

En sonunda menü olarak;

* Muska böreği
* Arpa şehriyeli salata
* Şeker hamurlu pasta
* İzmir kurabiyesi

yapmaya karar verdim. Bir de yanına annemden yaprak sarması gelince menüm tamamlanmış oldu:)



Pastanın pandispanyası malum:) Süslemesini ise Amerikadan ablamın gönderdiği, Wilton'un çiçek modelleme setini kullanarak yaptım.



Uğraşması çok keyifliydi:) 3 boyutlu çiçekler yapayım istiyordum ama vaktim kısıtlı olduğu için, aklıma gelen en kolay ilk deseni çalıştım:)



Wilton Çiçek setindeki kalıplar çok kullanışlı ve güzel. Ama hepsi bir yana ben en çok, set ile birlikte verilen, ilk gördüğüm zaman burun kıvırdığım süngeri beğendim:) Bir sünger bu kadar mı işe yarar:) Özellikle minik çiçekleri kabartmak sünger ile çok kolay oluyor.

Bu konuda PastaMalzemeleri.com'da ki bilgiler de çok faydalı olduğu için burada da paylaşmayı faydalı buluyorum;

Şeker hamuru ile Küçük Çiçek Yapımı;


Şeker hamurunu nişasta serpilmiş tezgahta merdane ile 10cm boyutunda açın. Açtığınız hamuru minik çiçek kupatı ile kesin.


Kestiğiniz çiçekleri sünger üzerine alın ve şeker hamuru çalışma aleti ile ortalarından kenarlarına dogru yuvarlak hareketlerle çiçeğe şekil verin.


Farklı renkte şeker hamurundan ufak noktalar yapıp çiçeğin tomurcuğu olarak ortasına yerleştirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder