19 Mayıs 2009 Salı

Karpuzlu ve Limonlu Kurabiye

Benim Kurabiye Canavarı bir yeğenim var:)
Bir gün abimlere kahvaltıya giderken, bu canavara nasıl kurabiyeler yaparım diye düşündüm ve internette gezinmeye başladım.
Pastacı Kız'ın bloğunda harika görünümlü limonlu kurabiyelere rastladım ve bayıldım:)
Başka bir yerde de karpuz şeklinde kurabiye görünce tamam dedim aradığımı buldum...



Kurabiyenin tarifi şöyle;

1 yumurta ( oda ısısında bekletilmiş)
150 gr tereyağı ( oda ısısında bekletilmiş )
1 su bardağı un
1 çay bardağ mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat (silme)
1 çay kaşığı tarçın (tepeleme)
1 çay kaşığı toz zencefil
1 limon kabuğu (rendelenmiş)
hamuru yoğururken toparlamak için bir miktar buğday nişastası

Tüm malzemeyi bir kaba alıp elimiz ile yoğuruyoruz.
Hamurumuza kulak memesi kıvamına gelinceye kadar azar azar buğday nişastası ilave ediyoruz.
Daha sonra da merdana yardımıyla 1 cm kalınlığında açıp, istediğimiz kalıpla şekil veriyoruz.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirip, soğuyunca üzerini şeker hamuru ile kaplıyoruz...

Karpuzlu kurabiye için; yoğurduğumuz hamurdan iki parça ayırıp bir kısmını kırmızı, bir kısmını ise yeşil ile renklendiriyoruz. Kalıp yardımı ile kırmızı hamuru kesip, üzeine şerit haline getirdiğimiz yeşil hamuru yapıştırıyoruz. Karpuzun çekirdeklerini yapmak için de bir kaç tane damla çukulatayı kırmızı hamura batırıyoruz ve o şekilde pişiriyoruz.

Limonlu kurabiye için ise; kalıba göre kestiğimiz kurabiye piştikten sonra üzerini sarı şeker hamuru ile kaplıyoruz. Limonun damarlarını yapmak için ise Royal Icing hazırlıyoruz.

Royal Icing için ;
1 adet yumurta beyazı
250 gr pudra şekeri
1-2 damla limon suyu
Sarı gıda boyası

Bütün malzemeyi, malzeme birbirine karışıp, pudra şekeri eriyene kadar çırpıyoruz. Daha sonra krema sıkma torbasına en ince duyu takıp limonun üzerinde görünen damarları yapıyoruz.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder