9 Mayıs 2009 Cumartesi

Yine bir ilk...

İnsan şeker hamuru ile oynamaya başlayınca, keşfedilecek yeni şeyler hiç bitmiyor:)

Bir gün kuzenim geldi ve bana oğlunun diş buğdayı için şeker hamurlu kurabiye yapmayı istediğini, bunun için de kursa gideceğini söyledi. Bende sadece bunun için kursa gitmene gerek yok. Ben sana göstereyim, çok basit dedim:) En sonunda da çok vaktimiz kalmadığı için kurabiyeleri benim yapmama karar verdik.

Bende daha önce şeker hamuruyla pasta yapmış olmama rağmen kurabiye hiç yapmadığım için çok heyecanlandım:) Hatta çevremde gördüğüm her nesneyi acaba bundan kalıp olur mu düşünerek kafayı yemeğe bile başladım:)

Önce kendime bir sürü metal ve plastik kalıp aldım. Sonra da annemin gününü fırsat bilerek, esas kurabiyeleri yapmadan önce ilk denemeyi annemin misafirlerine yaptım:)


Adam şeklinde bu kurabiye uzerine royal icing ile süsleme yaptim, ancak istediğim gibi olmadı. Royal Icing'i ilk yapışımdı. Tarif güzel ve yapımı doğruydu. Ancak ben uygun genişlikte duy bulamadığım için bir türlü istediğim gibi süsleyemedim. Ama bu halde bile hem annem hemde annemin misafirleri çok beğendi:)

Royal Icing'in tarifi şöyle;

250 gr pudra şekeri
1 adet yumurta akı
3-4 damla limon suyu

Bütün malzemeleri bir kapta karıştırıp, pudra şekeri tamamen eriyene kadar çırpıyorsunuz. Royal Icing konusunda bir uyarıda bulunmam gerekiyor. Kullanacağınız pudra şekerinin çok ince olmasına dikkat etmelisiniz. Piyasada satılan pudra şekerleri çok kalın oluyor. Celal Bey'in pudra şekeri ise, bu iş için son derece uygun. Temin etmek isteyenler, şu adresten temin edebilirler...

Gelelim esas kurabiyelere, kuzenimin bebek mevludü için, yaptığım bu kurabiyeleri hem kuzenim hem de misafirleri çok beğendi. Bende özellikle bebek arabası ve biberon şeklinde olan kurabiyelere bayıldım:) Hatta bu kurabiyeler sayesinde ilk kurabiye siparişimi bile almış oldum:)


İlk siparişimi yengeme yaptım. Benden torununun sünnet mevlüdü için iki gün sonrasına 70 tane bebek arabası şeklinde kurabiye yapmamı istedi. Bende seve seve kabul ettim:)
Siparişleri yetiştirmek için o akşam hemen işe koyuldum. Akşam saat 11'de başladığım kurabiye işi sabah saat 5'te bitti! Her ne kadar uykusuz kalsam da yaptığım işin verdiği zevk ve mutluluk bana yetti...

Yengem, nikah, sünnet, mevlüd, kına gibi merasimlere şeker yapma ve sepet süsleme, yastık ve masa örtüsü yapma ve süsleme gibi her türlü süsleme işini yaptığı için kurabiyeleri kendisi süslemek istediğini söyledi. Ve kurabiyelerle aynı renkte bulduğu bebek arabası şeklindeki anahtarlık ile kurabiyeleri bir güzel süsledi.


Doğrusu ben bile bu kadar uyumlu bir hediye bulamazdım.


Mevlüde gelen misafirlere verilen kurabiye ve anahtarlık ile, hem hoş bir ikramda bulunulmuş, hem de kalıcı bir hediye verilmiş oldu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder