6 Mayıs 2009 Çarşamba

Kurdeleli Pasta


Bu pastayı geçtiğimiz yaz lise arkadaşlarım için yapmıştım. Lise arkadaşlarım derken, 95 mezunuyuz ve 14 yıldır hala görüşüyoruz:) İnanın bana eski dostlarla yapılan muhabbet gibisi yok...

Biraz kalabalık oluruz diye iki katlı pasta yapma isteğimin sonucunda ortaya böyle şirin bir pasta çıktı. Farkettiyseniz pastanın üzerinde hala şeker hamurunu açarken kullandığım nişastalar var. Bunun nedeni o zamanlar pastanın üzerinde biriken nişastaları geniş resim fırçası ile temizlemem gerektiğini bilmiyor olmam:) Pastanın üzerini elimden geldiğince temizlemeye çalışıyordum ancak yeterli olmuyordu artık fırça ile temizliyorum ve pastanın yüzeyi çok daha temiz oluyor...

Bu pastanın pandisanyasını internette gezinirken bulmuştum. İtiraf etmek gerekirse bugüne kadar yaptığım en güzel pandispanya tarifi. Hem çok pratik hem de çok lezzetli. Artık hemen hemen bütün pastalarımda bu tarifi kullandığımı söyleyebilirim ve eğer bir pandispanya tarifi arayışındaysanız mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum...

Pandispanya için Malzemeler :

8 Yumurta

1 Su bardagi şeker

1 Paket vanilyalı puding tozu

2 Su bardağı un

2 Paket kabartma tozu


Hazırlanışı :

Yumurtayla şekeri çırpma kabına alıp şekeri eriyene kadar mikserle çırpın.
Vanilyalı puding tozu, un ve kabartma tozunu ilave ederek hamuru kremsi bir şekil alana kadar çırpın.
Kek kalıbınızı yağlayıp un serpiştirin.
Hamuru kalıba dökün.
180 Derecede pişene kadar fırınlayın.
Soğumaya bırakın.

Bu arada pandispanyanız soğurken kremanızı hazırlayabilirsiniz...

Krema için Malzemeler :

1,5 su bardağı süt
2 yumurta
1 fincan şeker
1 fincandan az un
Eğer kakaolu krema yapmak istiyorsanız, bir çorba kaşığı eksik un koyup yerine 1 veya 2 çorba kaşığı kakao koyabilirsiniz.

Hazırlanışı :

Malzemelerin hepsi önce mikserde karıştırılıp pişirilecek. Piştikten sonra içine;

1 paket vanilya,
1 tepeleme tatlı kaşığı tereyağı ve
isteğinize göre beyaz kremaya beyaz, kakaolu kremaya da kakaolu çukulata ilave edebilirsiniz.

Tüm malzemeyi karıştırdıktan sonra da, mikserde çırpın. Kremanız hazır:)

Bu kremanın kıvamı yoğun oluyor. Ben bu kremayı pişirdikten sonra bir paket krem şanti hazırlıyorum ve yarısını bu krema ile karıştırıp, diğer yarısını pastayı kaplamakta kullanıyorum.
Bu işlem kremanın daha kıvamlı olmasına yaradığı gibi daha da lezzetli olmasını sağlıyor...

Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. Merhaba;
    Blognuzu ilk gunden beri takip ediyorum.Cok basarili tebrikler...

    Bir sorum olacakti. Pasta tarifindeki 8 yumurta biraz cok geldi acaba hangi kalibi kullandiginizi yazar misiniz? yuvarlak kek kalibi icin cok gelebilir mi bu tarif? Tesekkurler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Adsız;
    Pandispanya tarifindeki 8 yumurta çok değil. Zira farkettiyseniz tarifte süt yada yağ gibi sıvı malzeme hiç yok. Bir tek yumurta var. O yüzden çok gelmiyor...
    Bu tarif 24 cm çapındaki bir kek kalıbı için uygundur.
    Ben resimdeki pastayı dikdörtgen Borcama koyup yapmıştım. Piştikten sonra da kenarından bir parça kesip üstteki parçayı oluşturdum...
    Şimdiden size kolay gelsin ve afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. merhabalar size acil bi sorum olucak cevap verirseniz cok memnun olucam bir yas pastasinin kalibina hangi pandispanyabtarifini yaptiniz acaba miktarida onemli kalin olmasini istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...

      1 yaş pastasının kalıbına yukarıdaki pandispanya tarifini yapabilirsiniz. Ya da,
      4 yumurta
      3 fincan şeker
      yarım fincan buğday nişastası
      3.5 fincan un
      1 paket kabartma tozu tarifini de uygulayabilirsiniz...

      Kalıbınızın büyüklüğüne göre bu tarifi bir, bir buçuk yada iki ölçek kullanmak sizin elinizde...

      Sil